رصد صفحات مجازی در برخورد با رفتار‌های هنجار شکنانه /کشف ۳ تن چوب قاچاق در آوج 

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی خبر داد. 

سرهنگ فرهودی گفت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار این پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه درخصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیراخلاقی، پیکر تراشی و غیره افزود: تاکنون با انجام ۸۵۰ رصد عام صورت گرفته، ۱۳۶ مورد اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار و حذف صفحات فضای مجازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین با اشاره به تماس با بیش از ۳۰ نفر از ادمین‌های صفحات مجازی متعلق به برخی از صنوف و ارائه هشدار‌های لازم درخصوص نحوه فعالیت و انتشار تصاویر در صفحات مجازی، تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کار گروه‌های ویژه عملیاتی در این پلیس در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سرهنگ فرهودی بیان داشت: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه رفتار‌های هنجارشکنانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و ... از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده‌های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت‌های انتظامی قرار دارد.

کشف ۳ تن چوب قاچاق در آوج 

سرهنگ علی زرینی فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: ماموران یگان امداد شهرستان آوج حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب، مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن هزار و ۵۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته از اداره جنگلبانی بود کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج ادامه داد: در اقدامی دیگر ماموران کلانتری "آبگرم" یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب را متوقف کرده و در بازرسی از آن هزار و ۵۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

سرهنگ زرینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی چوب‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه حدود ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شده و چوب‌ها تحویل اداره منابع طبیعی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.